jueves, 21 de abril de 2011

The Cornell Box / La Caja de Cornell




In the real world when light rays bounce with an object the ray gets the color of that object and when it bounces into another object it paints it with that color when the eye reaches our eyes, using Mental Ray with Final Gather and Global Illumination is easy to get that result (left image), the complex is to use both and that the objects are not painted with that color (picture at right), for this is the exercise of the Cornell box and I will share whit you my exercise... Below I put the whole scenario that I used to show some reflective objects. Waiting for your questions and comments

En un mundo real cuando los rayos de luz chocan con un objeto el rayo de luz obtiene color de ese objeto y al rebotar en el siguiente objeto lo pinta con ese color al llegar a nuestros ojos, usando Mental Ray con Final Gather y Global Ilummination es muy sencillo obtener este resultado(imagen de la izquierda), lo complejo es usar ambos y que los objetos no se pinten con ese color(imagen de la derecha), para esto es el ejercicio de la caja de Cornell y les comparto mi ejercicio  truqueando los rayos desde el Material Editor... Debajo les pongo el escenario completo que utilicé para que los objetos reflejantes muestren algo. Espero sus preguntas y comentarios

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